29 Aralık 2009 Salı

* Vitir ve teravihin vakti

www.dinimizislam.com

bilgi@dinimizislam.com

30 Aralık 2009, Çarşamba

Vitir ve teravihin vakti

 

Sual: Vitir ve teravih namazının vakti ne zamandır? Mesela bir kimse, unutarak yatsı namazını abdestsiz kılsa, sonra abdest alıp vitri ve teravihi kılsa, vitri ve teravihi sahih olur mu?

CEVAP

Önce vitrin vaktini bildirelim.

Vitrin vakti: Yatsı namazını kıldıktan sonra başlar, imsak vaktine kadar devam eder. Yatsı namazından önce kılınsa, İmameyn’e göre vitir sahih olmaz. Eğer unutularak vitir yatsıdan önce kılınırsa, İmameyn’e göre sahih olmasa da, unuttuğu için İmam-ı a’zama göre sahihtir. Yani tekrar kılması gerekmez. Sualdeki gibi, unutarak yatsının farzını abdestsiz kılıp, sonra vitri abdestli kılsa, yatsının farzını iade etmesi gerekir; ama vitri unuttuğu için, iade gerekmez.

Teravihin vakti: Yatsı namazını kıldıktan sonra başlar, imsak vaktine kadar devam eder. Vitirden önce kılındığı gibi, vitirden sonra da kılınabilir. Sualdeki gibi, unutarak yatsının farzını abdestsiz kılıp, sonra teravihi abdestli kılsa, yatsının farzını iade etmesi gerektiği gibi, teravihi de iade etmesi gerekir.

 

Affet beni yüce Rabbim

 

Mağfiretin elbet çoktur,

Affet beni yüce Rabbim,

Günahım çok, yüzüm yoktur,

Affet beni yüce Rabbim.

 

İsyan ettim pek çok zaman,

Perişanım, halim yaman,

Diliyorum senden aman,

Affet beni yüce Rabbim.

 

Hesap soran Kahhâr sensin,

Ayıp örten Settâr sensin,

Çok affeden Gaffâr sensin,

Affet beni yüce Rabbim.

 

Kul borcum çok, ödemedim,

Gerçek kulluk edemedim,

Emrin üzre gidemedim,

Affet beni yüce Rabbim.

 

Yunus yanar kendisine,

Ağlatsan da yüz bin sene,

Ümit kesmem senden yine,

Affet beni yüce Rabbim.

 


Bugünkü sesli yayını dinlemek için tıklayın:

· İstanbul Şehri

 

 

Üye olmak için | Üyelikten ayrılmak için | Dini sualler için | Mail grubu sayfası

 

www.dinimizislam.com | www.mehmetalidemirbas.com | www.evlilikrehberi.net  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder