30 Aralık 2009 Çarşamba

* Miladi yılbaşında ibadet

www.dinimizislam.com

bilgi@dinimizislam.com

31 Aralık 2009, Perşembe

Miladi yılbaşında ibadet

 

Sual: (Miladi yılbaşı gecesi İsa aleyhisselamın doğduğu gece ise, bu geceyi Kur’an okuyarak, namaz kılarak, mevlit okuyarak, ilahi söyleyerek geçirmeli) deniyor. Bu gece, dinimizde, mübarek bir gece olarak bildirilmediğine göre, mübarek gece muamelesi yapmak, mevlit vesaire okumak yanlış olmaz mı?

CEVAP

Elbette, yanlış olur. Her gece ne yapılıyorsa aynısı yapılmalı, farklı bir şey yapılmamalı. Her gece Kur’an-ı kerim okuyan bu gece de okuyabilir; ama bu geceye ayrı muamele etmemeli, her gece ne yapıyorsak, bu gece de onu yapmalı. İsa aleyhisselamın o gecede doğduğu da zaten belli değildir. Din kitaplarımızda deniyor ki:

İsa aleyhisselam, dünyada az kalıp göğe çıkarıldığından, kendisine de ancak 12 kişi inandı. Bunlara havari dendi. İseviler az olup, asırlarca da gizli yaşadıklarından, Hazret-i İsa’nın doğduğu günü doğru olarak anlamak mümkün olmamıştır. 25 Aralık, 6 Ocak veya başka bir gün denmiştir. Bunlar da kesin değildir. (Takvim-i Ebüzziya)

Kesin olsa bile, dinimizin mübarek olarak bildirmediği bir güne özel muamele etmek, mevlit vesaire okutmak uygun olmaz.

 

Affet Rabbim

 

Arz edeyim gerekçemi,

Tevbe ettim, affet rabbim!

Sundum sana dilekçemi,

Tevbe ettim, affet rabbim!

 

Tükenmiyor benim derdim,

Artık kesin karar verdim,

Seccademi yere serdim,

Tevbe ettim, affet rabbim!

 

Haddi aştım, yasak deldim,

Yanlışımı görüp bildim,

Kara yüzle sana geldim,

Tevbe ettim, affet rabbim!

 

Kızdım öfke ile doldum,

Artık doğru yolu buldum,

Günahıma pişman oldum,

Tevbe ettim, affet rabbim!

 

Haram dolu sağım solum,

Boynu bükük âciz kulum,

Belli oldu artık yolum,

Tevbe ettim, affet rabbim!

 

Hoca, yalnız Hakk’a dayan!

Rabbimize hâlin ayan!

Gafleti at, artık uyan!

Tevbe ettim, affet rabbim!

 


Bugünkü sesli yayını dinlemek için tıklayın:

· Bize Gelenler (Noel)

 

 

Üye olmak için | Üyelikten ayrılmak için | Dini sualler için | Mail grubu sayfası

 

www.dinimizislam.com | www.mehmetalidemirbas.com | www.evlilikrehberi.net  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder