26 Ocak 2011 Çarşamba

* 27- Tesettür yaşı

Açıklama: Açıklama: cid:image001.jpg@01CBB7E0.0743C3F0

Açıklama: Açıklama: cid:image002.gif@01CBB7E0.0743C3F0

Bozuk din kitabı - 27

27 Ocak 2011, Perşembe

Tesettür yaşı

.

 

Reformcu yazar diyor ki:

(18 yaşına kadar, bir genç kızın başını kapatmaması günah olmaz.)

CEVAP

Dinimizde namaz, oruç, zekât, hac, tesettür gibi işlerde mükellef [yükümlü, sorumlu] olmak, yaşla değil, âkil ve bâliğ olmakla başlar. Daha önce bunlarla mükellef değildir. Bir kız büluğa erince mükellef olur. Üç hadis-i şerif meali şöyledir:

(Şu üç kişi sorumlu değildir:

1- İyileşene kadar deli,

2- Uyanana kadar uyuyan,

3- Büluğa erene kadar çocuk.) [Buharî, Ebu Davud, Tirmizî, İ. Mace, İ. Ahmed]

(Cuma günü gusletmek, büluğa eren herkese lazımdır.) [Buharî, Müslim, Ebu Davud]

(Yâ Esma, bir kız büluğa erince, yüz ve elleri hariç, vücudunu erkeklere gösteremez.) [Ebu Davud, Beyheki]

Büluğa ermiş kız tesettürden sorumludur. (Nur 31, Ahzab 59)

 

Allah'ın ortaklığı

 

Reformcu yazar diyor ki:

(Bir şirket, yaptığı reklamda ortaklarından birinin Allah olduğunu yazmış. Diyelim bu şirket yolsuzluk yüzünden veya başka sebeplerle iflas etse, Allah da iflas edeceği için, bu çok yanlış bir harekettir.)

CEVAP

Ortağımız Allah demenin dinen hiçbir mahzuru yoktur. Doğrusu da odur zaten. Bir hadis-i şerif meali:

(Allahü teâlâ buyurdu ki: "Biri diğerine ihanet etmediği müddetçe, iki ortağın üçüncüsü ben olurum. Biri diğerine ihanet etti mi, ben ortaklıktan çekilirim.") [Ebu Davud]

Görüldüğü gibi şirket yolsuzluk yaparsa Allahü teâlâ ortaklıktan ayrılıyor. Hâşâ yolsuzluğa Allahü teâlâ ortak olmuyor. Reformcuların her işi, olaylara ters bakmak, Müslümanları eleştirmek olduğu için, bilip bilmediği her şeye burnunu sokuyor.

 

Tarihsel âyet olur mu?

 

Reformcu yazar diyor ki:

(Kur'anın birçok âyeti tarihseldir, yani o günkü şartlarda söylenmiştir. Mesela Ehl-i kitabın kâfir olması böyledir. Bugünküler için aynı şey söylenemez.)

CEVAP

Hâşâ hiçbir âyet-i kerime tarihsel değildir. Hepsinin hükmü kıyamete kadar geçerlidir. Allahü teâlâ diğer dinleri nesh etti. Kur'an-ı kerimin hükmü kıyamete kadar devam edecektir. Kimsenin bir âyet-i kerimeyi değiştirmeye hakkı yoktur. Bir hadis-i şerif meali:

(Ey insanlar, Allahü teâlâ kitabını Peygamberinin lisanı üzere indirdi. Helâlini helâl, haramını haram kıldı. Helâl kıldıkları kıyamete kadar helal, haram kıldıkları da kıyamete kadar haramdır.) [Ebu Nasr - Ramuz]

Reformcu hadis-i şeriflerle bildirilen hükümler için de, aynı şeyi savunuyor. (Zekât nisabının 96 gram altın olması ve fıtra miktarları eski devirlere göre idi. Şimdi bu ölçü değiştirilmelidir) diyor.

Hâlbuki bu hükümler kıyamete kadar geçerlidir. Bu reformcular her konuda değişiklik yapıp yeni bir din meydana getirmeye çalışıyorlar. Kur'an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:

(İslam'dan başka din arayan, bilsin ki, bulacağı o din, asla kabul edilmez.) [Âl-i İmran 85]

 

Bugünkü şiirimiz:

·Rabbim

Dinimiz İslam
İnternet Radyosu

Huzura Doğru
TV

Bugünkü ilahi:
·
Yüce Sultanım

 

Üye olmak için | Üyelikten ayrılmak için | Dini sualler için | Mail grubu sayfası

 

www.dinimizislam.com | www.mehmetalidemirbas.com | www.evlilikrehberi.net

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder