24 Eylül 2010 Cuma

* Senden boşum

www.dinimizislam.com

bilgi@dinimizislam.com

26 Eylül 2010, Pazar

Senden boşum

 

Sual: Erkek hanımına, (Ben senden boşum) dese, boşama gerçekleşir mi?

CEVAP

Hayır. Bu sözle boşamaya niyet etse bile boşama vâki olmaz, çünkü erkek boşanmaz, kadın boşanır. Kadın, (Ben kendimi boşadım) der de, kocası tasdik ederse, o zaman niyete bakılmaksızın kadın boş olur. (Mecmua-i Zühdiye)

 

Nikâhını bağışladım

Sual: (Sana nikâhını bağışladım) demekle talak olur mu?

CEVAP

Evet, olur. (Mecmua-i Zühdiye)

 

Beni boşa!

Sual: Bir erkek, (Beni boşa) diyen karısına, (Seni boşamazsam iki elim kurusun) dese, boşama vâki olur mu?

CEVAP

Evet, hanımını boşamış olur. (Mecmua-i Zühdiye) 

Şükrettik mi?

 

Bunca nimetleri veren Mevla’ya,

El açıp da şükrettik mi hiç?

Baktık mı direksiz duran semaya?

El açıp da şükrettik mi hiç?

 

Düşündük mü gözün kıymetini biz?

Kulakların ağzın hikmetini biz,

Ne yaptık akıl servetini biz,

El açıp da şükrettik mi hiç?

 

Her nefeste iki şükür gerektir,

İman insanlara sağlam direktir,

Helal lokma ağza, bal ve börektir,

El açıp da şükrettik mi hiç?

 

Günahlarımız bir yükselmiş höyük,

İmansız bedene yürek olur yük,

Havanın ve suyun kıymeti büyük,

El açıp da şükrettik mi hiç?

 

Derebahçeliyle, geldik gideriz,

Ne edersek kendimize ederiz,

Nimetin şükrünü nasıl öderiz?

El açıp da şükrettik mi hiç?

 

Ali Kayıkçı – Samsun

 

 

İnternet Radyomuz 24 saat yayındadır.

Dinlemek için tıklayın:

Dinimiz İslam İnternet Radyosu

 

Bugünkü ilahiyi

dinlemek için tıklayın:

· Dünyaya Gelen Gider

 

Üye olmak için | Üyelikten ayrılmak için | Dini sualler için | Mail grubu sayfası 

www.dinimizislam.com | www.mehmetalidemirbas.com | www.evlilikrehberi.net  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder