23 Eylül 2010 Perşembe

* Boşsun demek

www.dinimizislam.com

bilgi@dinimizislam.com

25 Eylül 2010, Cumartesi

Boşsun demek

 

Sual: Erkek hanımına, iple bağlı değilsin anlamında, yani “boş” kelimesinin talakla hiç ilgisi olmayan bir anlamını kastederek (Boşsun) dese, yine talak vâki olur mu?

CEVAP

Dinen boşama olmaz, kadaen yani hukuken bir talak-ı ric’i olur. (Mecmua-i Zühdiye)

 

Bana haramsın

Sual: Hanımına, (Bana haramsın) demekle, boşama gerçekleşir mi?

CEVAP

Evet, boşama niyeti olmasa da, böyle demekle boşama gerçekleşmiş olur. (Mecmua-i Zühdiye)

 

Sen boşandın

Sual: Bir kimse, evlendiği dul hanımına, (Sen boşandın) dese, hanımını boşamış olur mu?

CEVAP

Eski kocasından talakla değil de, ölerek boşanmışsa, talak vâki olur. (Mecmua-i Zühdiye)

 

Düşmana dua

 

Bize düşman olan saadet bulsun!

Hayatında, nice bereket bulsun!

Yolumuza diken koysa bir kimse,

Yolunda güllerden bir buket bulsun!

 

Necmeddîn Dâye Râzî

 

Hoşgeldin

Kabul ederim zevkle, o ki, öl dese bana,

Sen hoş geldin, derim ölüme çağırana.

 

Rüveym Bin Ahmed

 

Şeyhim

Şeyhim benim sultan imiş,

Haktan bize ihsan imiş,

Can derdine derman imiş,

 

Gel gör beni aşk n'eyledi

Sonunda derviş eyledi.

 

Salih baba

 

 

 

İnternet Radyomuz 24 saat yayındadır.

Dinlemek için tıklayın:

Dinimiz İslam İnternet Radyosu

 

Bugünkü ilahiyi

dinlemek için tıklayın:

· Dünya Malı

 

Üye olmak için | Üyelikten ayrılmak için | Dini sualler için | Mail grubu sayfası 

www.dinimizislam.com | www.mehmetalidemirbas.com | www.evlilikrehberi.net  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder