24 Mayıs 2011 Salı

* Salih ameller (Mehmet Ali Demirbaş'ın 26.05.2011 tarihli yazısı)

Açıklama: Açıklama: Açıklama: Açıklama: 800.gazete logo direkli

Açıklama: Açıklama: Açıklama: Açıklama: cid:image004.jpg@01CBF090.2A048FD0

26 Mayıs 2011, Perşembe

Salih ameller

 

Sual: Salih amelden kasıt nedir?

CEVAP

İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:

Salih amel, İslam'ın beş şartıdır. Bir kimse bunları hakkıyla, kusursuz yaparsa Cehennemden kurtulur. Çünkü bunlar insanı günahlardan korur. Nitekim Ankebut suresi, 45. âyetinde mealen, (Kusursuz kılınan bir namaz, insanı kötü işlerden korur) buyuruldu. Bir insana, İslam'ın beş şartını yerine getirmek nasip olursa, nimetlerin şükrünü yapmış olur. Şükrünü yapınca, Cehennem azabından kurtulmuş olur, çünkü Nisa suresi, 147. âyetinde mealen, (İman eder ve şükrederseniz, azap etmem) buyuruldu. (1/304)

 

Yolun sonunu başa koymak

Sual: (Silsile-i aliyye'de yolun sonu başa konmuştur) ifadesi, ne demektir?

CEVAP

İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:

Bu yol, tam Eshab-ı kiramın yoludur, çünkü o büyükler, Resulullah efendimizin sohbetinde, daha birinci günde, öyle şeylere kavuştu ki, sonra gelen en büyük evliya, en sonda, ancak bundan bir parçaya kavuşabilmiştir. İşte bunun içindir ki, Hazret-i Vahşi, Hazret-i Hamza'yı şehid etmişken, Müslüman olunca bir kere Resulullahın sohbetiyle şereflendiği için, Tabiin'in en üstünü olan Veysel Karani'den daha üstün oldu. Resulullahın sohbetinin başlangıcında Hazret-i Vahşi'ye nasip olanlara, Veysel Karani, o kadar yüksek olduğu halde en sonda bile kavuşamadı. Demek ki, zamanların, asırların en iyisi, Eshab-ı kiramın asrıdır. İşte büyüklerimizin yolu da, altın silsiledir. Bu yolun başka yollardan üstünlüğü, Eshab-ı kiram zamanının sonraki zamanlardan üstünlüğü gibidir. Bu yolun büyükleri öyle kimselerdir ki, Allahü teâlâ bunlara fazilet ve merhametiyle, daha başlangıçta, en sonun tadını tattırdı. Bunların derecelerini başkaları anlayamaz. Bunların vardığı makamlar, başkalarının vardıkları makamların çok üstündedir. (1/66)

 

İkindinin farzı

Sual: S. Ebediyye'de, (Mekruh vakitte başlanan farzlar sahih olmaz) deniyor. Mekruh vakitte ikindinin farzı kılınsa da mı sahih olmaz?

CEVAP

O günkü ikindinin farzı bundan müstesnadır. Bu, oradaki yazının devamında açıklanıyor.

 

 

Üye olmak için | Üyelikten ayrılmak için | Dini sualler için | Mail grubu sayfası

 

www.dinimizislam.com | www.mehmetalidemirbas.com | www.evlilikrehberi.net

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder