14 Nisan 2021 Çarşamba

* İki zıt şey, birlikte sevilemez

15 Nisan 2021, Perşembe

 

İki zıt şey, birlikte sevilemez

 

 

 

Sual: Kâfirleri seven, Allahü teâlâyı sevmemiş mi oluyor? Allahü teâlânın, küfre ve kâfirlere düşmanlığı ile günah işleyenlere düşmanlığı farklı mıdır?

Cevap: Urvetülvüskâ Muhammed Masum Fârûkînin (Mektûbât) kitabı üçüncü cilt 55. mektubunda buyruluyor ki: Allahü teâlâ mealen buyuruyor ki, (Kâfirleri sevmek, Allahü teâlâyı sevmemektir. İki zıt şey, birlikte sevilemez). İki düşman, birlikte sevilemez. Bir kimse, seviyorum dese, fakat onun düşmanlarından teberri etmese, bu sözüne inanılmaz. Âl-i İmrân sûresinin 28. ci âyetinde mealen, (Kâfirleri sevenleri, Allahü teâlâ, azabı ile korkutuyor) buyurdu. Bu büyük tehdit, çirkinliğin çok büyük olduğunu gösteriyor. Halîfe Ömere “radıyallahü teâlâ anh”, burada Hire halkından bir nasrani [Hristiyan] var. Hâfızası çok kuvvetli, yazısı da çok güzel, bunu kendine kâtip yaparsan çok iyi olur, dediler. Kabul etmedi. (Mümin olmayan birini dost edemem) dedi ve bu âyet-i kerimeyi okudu. Ebû Mûsel eş’arî, halife Ömere, (Yanımda nasrani bir kâtibim var. Çok işe yarıyor) deyince, (Allah seni kahretmesin! Niçin, bir Müslüman kâtip kullanmıyorsun? Mâide sûresindeki, Ey müminler! Yahudi ve Hristiyanları sevmeyiniz! âyetini işitmedin mi?) dedi. (Dini onun, kâtipliği benim) dedim. (Allahü teâlânın hakir ettiğine ikram etme! Onun zelil ettiğini aziz eyleme! Allahın uzaklaştırdığına yaklaşma!) dedi. (Basra’yı onun yardımı ile idare edebiliyorum) dedim. (Hıristiyan ölürse ne yapacaksan, şimdi onu yap! Hemen onu değiştir!) dedi. Mürşidimiz, sebeb-i saadetimiz imâm-ı Rabbânî “radıyallahü teâlâ anh” 266. cı mektupta buyuruyor ki, (Halilullah olan İbrahim aleyhisselâmın o büyük makamı bulması, Peygamberlerin ağacı olması, Allahü teâlânın düşmanlarından teberri ettiği içindi. Mümtehine sûresinin dördüncü âyetinde mealen, (İbrahim aleyhisselâmda, sizin için ibret vardır) buyuruldu. Bu fakire göre, insanı Allahü teâlânın rızasına kavuşturacak şeylerden hiçbiri, bu teberri gibi değildir. Allahü teâlânın, küfre ve kâfirlere düşmanlığı, zâtındandır. Lât ve Uzzâ gibi putlara ve bunlara tapanlara kendisi düşmandır. Cehennemde sonsuz yanmak, bu çirkin işin cezasıdır. Nefsin istediği şeyler ve diğer bütün günahlar, böyle değildir. Çünkü, Allahü teâlânın bunlara adâveti ve gadabı, kendinden değildir. Gadabı, sıfatlarından, azabı efâlindendir. Bunun için, günahların cezası, sonsuz yanmak olmadı. Hem de, dilerse, bu günahları af edecektir.) (Hak Sözün Vesîkaları s. 351)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dinimiz İslam

İnternet Radyosu

 

 

 

Huzura Doğru TV

 

 

 

Dini sualler için

Üye olmak için  |  Üyelikten ayrılmak için

 

Google mail grubu sayfası

 

www.hakikatkitabevi.net

 

www.dinimizislam.com

 

 

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder