1 Şubat 2017 Çarşamba

* Kızılay, İhlâs vakfı gibi yardım teşkilatları

2 Şubat 2017, Perşembe

Kızılay, İhlâs vakfı gibi yardım teşkilatları

 

 

Sual: Kızılay, İhlâs vakfı gibi yardım teşkilatları vakıf hükmünde midir veya dinin hibe ahkâmına mı tabidirler?

Cevap: Kızılay, İhlâs vakfı gibi yardım teşkilatı, dinin (Hibe) ahkâmına (bağış, hediye hükmüne) tabidirler. Vakıf değildirler. Çünkü, altın ve kâğıt liralar vakf edilince, kimsenin mülkü olmazlar. Yardım cemiyetlerine teberru edilen malları, paraları ise, alakalı memur kabzedince, cemiyet reisinin mülkü olur. Cemiyette çalışan memurlar, cemiyet reisinin vekilleridir. (Hindiyye)de diyor ki, (Birisine para verip, bunu falanca fakire ver dese, o fakire kendi parasından verirse, aldığı parayı tazmin etmesi [mislini ödemesi] lâzım olur. O parayı başka fakire verirse, tazmin etmez. Verdiği hediyeye ivez [karşılık] olarak az bir şey [mesela makbuz denilen kâğıt] verilince, hediyesini geri isteyemez. Aldığı sadakayı harama sarf ettiği veya muhtaç olmadığı bilinmeyen sâili (isteyen, dilenci) boş çevirmemelidir. Verdiklerini muhtaçlara dağıtacağım deyince, sadaka vermesi lâzım olur). Bunun için teberru alırken, (Bunları muhtaçlara ve hayır yapanlara vereceğiz) demelidir. Hediye veya sadaka vermeğe teberru etmek denir. Alacağını af etmeğe ibra denir. (Tam İlmihal s. 877)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dinimiz İslam

İnternet Radyosu

 

 

Huzura Doğru TV

 

 

Dini sualler için | Üye olmak için

 

Üyelikten ayrılmak için: Google | Yahoo

 

Mail grubu sayfası: Google | Yahoo

 

www.hakikatkitabevi.net

 

www.dinimizislam.com

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder